Az új generációs Intercity Express, az ICx a Youtube-on mutatkozik be.

A vonat persze még csak tervekben is alig létezik, 2014-ben kezdi majd a próbaköreit róni, ehhez képest a filmen egész valóságszerűnek tűnik.

 

(Az angol nyelvű változat itt található)

A szokásos "hasraesünk magunktól" szöveg mellett érdemes figyelni a vonat talán legkomolyabb újítására: Az eddigi expresszek 8 vagy 16 kocsi hosszúak (200 vagy 400 méter), és minden 4 kocsi alkot egy megbonthatatlan egységet (egy fedélzeti vezérlőhöz 4 kocsi tartozik). Az új vonatban minden kocsinak saját számítógépe lesz, és ezekből (bizonyos határok között) szabadon konfigurálható lesz egy vonat, aminek a hossza 5 kocsitól 14 kocsiig terjedhet. (A kocsik hossza kissé meg lett növelve, így 7 kocsi tesz ki egy 200 méteres szerelvényt).

A vonat "természetesen" osztott hajtással fog rendelkezni, így nem lesz külön mozdonya (szakértőknek: vonófeje), hanem annak funkciói a kocsikon oszlanak meg: lesz hajtott kocsi, trafókocsi, vezetőállásos kocsi, stb..). 2016-ban kezdik meg az új vonattal lecserélni az elavult ICE1 és ICE2 szerelvényeket. (Az elavultság nem MÁV-os viszonylatban értendő..).

Ez a vonat fogja a német távolsági vasúti közlekedés 70%-át teljesíteni.

Az ICx-ről bővebben.

Korábbi vasúti témájú cikkek ezen a blogon.

A bejegyzés trackback címe:

http://ob121.blog.hu/api/trackback/id/tr73429508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.