ob121 - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c24356559
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-11-14T21:29:30+01:00
2014-11-14T21:29:30+01:00
dhrbikes
http://blog.hu/user/72890
Beszarok:<br />
<a rel="nofollow" href="http://atomenergiainfo.hu/atomenergetika-a-vilagban/rendben-megerkezett-a-paksi-besugarzott-futoanyag-a-majakba">atomenergiainfo.hu/atomenergetika-a-vilagban/rendben-megerkezett-a-paksi-besugarzott-futoanyag-a-majakba</a><br />
<br />
Ezek szerint ezt a szart a mai napig használják és emberek dolgoznak ott.<br />
<br />
"a feldolgozást az arra vonatkozó technológia alapján végzik majd el."<br />
Politikai foglyok bedobják valamelyik tóba.<br />
<br />
"Az ügyletből származó pénzeszközök egy részét, mintegy 2,2 millió dolláros összeget Cseljabinszk megyében szociális és környezetvédelmi célra fordítják"<br />
Aha, persze, mintha itthon nyilatkozna a kormányszóvivő.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c22793912
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-05-07T22:19:31+02:00
2014-05-07T22:19:31+02:00
kutyaaszarpor_a_szembe (törölt)
http://blog.hu/user/736694
"Az összevetésből kiderül, hogy mindeddig a csernobili baleset volt a legszennyezőbb a környezete számára,"<br />
<br />
látom az olvasás sem megy...
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c22793838
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-05-07T22:17:14+02:00
2014-05-07T22:17:14+02:00
kutyaaszarpor_a_szembe (törölt)
http://blog.hu/user/736694
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c19942333" class="reply_nick_776066" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19942333 );">@dr. KING SCHULTZ (törölt)</a>: "Kedves buta barátunk."<br />
miért,szerinted a kommunizmus jó volt???<br />
<br />
Never go full retard,retard..
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21556308
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-01-30T15:23:17+01:00
2014-01-30T15:23:17+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c21548674" class="reply_nick_40347" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21548674 );">@ColT</a>: Alapvetően egyetértek, kivéve a fukusimai megjegyzéssel. A tervezési hiba nem a földrengésveszélyes helyre való telepítés volt, lévén az erőmű a (méretezési határon felüli) földrengést kibírta, az V-VI reaktorok le is álltak szépen hidegre. Az I-III-ban is így lett volna, ha a szükséghelyzeti energiaellátást biztosító gépek és tüzelőanyaguk nem ennyire sebezhető helyre lett volna telepítve. Meg lehet vitatkozni a konténment szellőztetőrendszerének hatékonyságáról. Meg arról, hogy az erőművet javarészt olcsó kölcsönmunkaerővel üzemeltették, akik a rutinmunka protokolljait szépen végrehajtották, de maikor rögtönözni kellett volna, akkor az nem sikerült.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21548674
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-01-29T10:12:08+01:00
2014-01-29T10:12:08+01:00
ColT
http://blog.hu/user/40347
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c19942333" class="reply_nick_776066" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19942333 );">@dr. KING SCHULTZ (törölt)</a>: Az idióta vezetőknek vannak ilyenhúzásai. Illetve hatásai. Ezeket a katasztrófákat, mint itt olvashatók, vagy Csernobilt, Fukusimát, mind az emberi hülyeség idézte elő, ez sokkal gyakoribb, mint a műszaki hibák. <br />
(Emberi hülyeség : földrengésveszélyes helyre erőművet építeni, sugárszennyezett vizet folyókba üríteni (valaki erre utasítást adott), reaktort hűbelebalázs módjára kezelni...)
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21528171
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-27T10:54:37+01:00
2014-01-27T10:54:37+01:00
Žďárský
http://blog.hu/user/349990
<a href="http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek?fullcommentlist=1#c21371823" class="reply_nick_206236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21371823 );">@// Gery Greyhound</a>: <a href="http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek?fullcommentlist=1#c21383685" class="reply_nick_331176" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21383685 );">@Subsonic</a>: Európai fejjel gondolkodva sincsen 13-as rajtszám a Forma 1-ben... nekünk is megvannak a magunk babonái.
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21383685
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-09T15:16:51+01:00
2014-01-09T15:16:51+01:00
Subsonic
http://blog.hu/user/331176
<a href="http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek?fullcommentlist=1#c21371823" class="reply_nick_206236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21371823 );">@// Gery Greyhound</a>: <br />
Kínában nagy jelentősége van a számokat körülvevő misztikumnak.<br />
Épületek liftjeiben kihagyják az emeletek számozásánál a "rossz számokat", gépjárművek rendszámaiért hajlandóak kisebb vagyont kifizetni, csak hogy szerencsés számokból álljon.<br />
Kint ez a megszokott, európai felfogással nehéz elhinni és ha már ott jár az ember, nem szabad európai fejjel gondolkodni.
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21383604
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-09T14:22:14+01:00
2014-01-09T14:22:14+01:00
Subsonic
http://blog.hu/user/331176
Októberben volt alkalmam utazni a Peking - Shanghai közötti vonalon.<br />
306 km/h volt a leggyorsabb sebességünk. Készült pár fénykép és videó is az útról.
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21381608
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-09T14:22:07+01:00
2014-01-09T14:22:07+01:00
@Statler & Waldorf: Egy, a Hokuriku és a Chuo shinkansenről szóló írást is szívesen vennénk. :)
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21376069
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T17:06:00+01:00
2014-01-08T17:06:00+01:00
Ahmet
http://blog.hu/user/3590
<a href="http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek?fullcommentlist=1#c21371823" class="reply_nick_206236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21371823 );">@// Gery Greyhound</a>: Nem a szakemberek félnek, hanem az utasok. Ha jól emlékszem volt is valami baleset, ami miatt visszavették a sebességet 350-ről 300-ra a Guangzhou-Beijing vonalon. <br />
(Azon utaztam párszor)
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21375750
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T15:11:23+01:00
2014-01-08T15:11:23+01:00
walter sobchak
http://blog.hu/user/591004
@Statler & Waldorf: Várom :). A meglev hatalmas téma lehetne minden tekintetben, akár a meg nem valósult és tervezett maglevekről is lehetne írni. Ez persze nem követelőzés :).
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21375237
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T14:09:40+01:00
2014-01-08T14:09:40+01:00
Statler & Waldorf
http://blog.hu/user/806502
<a href="http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek?fullcommentlist=1#c21374866" class="reply_nick_591004" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21374866 );">@walter sobchak</a>: Több hasonló, vonatos írást tervezek, viszonylag jól ismerem ezeknek a világát. A Maglevről is lesz egy külön posztban szó, itt van a lezért laborja az épületben..
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21374866
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T14:07:24+01:00
2014-01-08T14:07:24+01:00
walter sobchak
http://blog.hu/user/591004
Jó cikk, köszönöm! Nagyon jó téma a kínai nagysebességű vasutak témája, hihetetlen a fejlődés (talán csak a metrók fejlődése szárnyalja túl, amit a 4-es metróval kapcsolatban ugye gyakran emlegetnek a "x-év-alatt-ki-hány-km-metrót-adott-át" jellegű összehasonlításnál :D.)<br />
<br />
A kínai vonatoknál érdekesség az is, hogy a Shanghai Transrapid vonalát eredetileg Hangzhou-ig (vagy Hangcsou stb.) akarták megépíteni 430-450 km/h sebességgel, de aztán lemondtak róla, így épült meg 2010-ben a CRH380-asokkal üzemelő hagyományos vasút, aminek az előnyeit a teljesen szigetszerű, sokkal-sokkal drágább, alig gyorsabb maglevhez képest talán nem is kell ecsetelni. Ez volt az egyik olyan eset, ami bemutatta, hogy a magleveket azért nem eszik olyan forrón (a másik a München-Hamburg Transrapid, amit szintén hagyományos vasutakkal oldottak meg, pedig már vagy 20-30 éve tervezték a Transrapidot).
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21373951
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T12:15:49+01:00
2014-01-08T12:15:49+01:00
Link elek
http://blog.hu/user/791461
<a href="http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek?fullcommentlist=1#c21371823" class="reply_nick_206236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21371823 );">@// Gery Greyhound</a>: <br />
Nem ok felnek, hanem az utasok.<br />
Ha az utasok nem ulnek fel a vonatra valami babona miatt, akkor nem eri meg megcsinalni azt a vonatot
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21372788
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T10:23:24+01:00
2014-01-08T10:23:24+01:00
peetmaster
http://blog.hu/user/34554
ez igen érdekes volt, bár magam is szoktam wikin olvasgatni erről, meg a "világ leghosszabb hídjai/alagútjai" listák is igencsak tele vannak a PDL létesítményeivel.<br />
<br />
Esetleg erről is érdemes lett volna írni: a pálya kialakítása nagyobb mérnöki (és kubikosi) munka volta talán, mint a vonatoké.
https://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek/full_commentlist/1#c21371823
Válasz erre: A kínai szuperexpresszek
2014-01-08T10:23:18+01:00
2014-01-08T10:23:18+01:00
Gery.Greyhound
http://blog.hu/user/206236
Jó kis cikk, kíváncsi lennék, hogyan csinálják, érdekes lenne egy jegyár-kilométer-sebesség arány összehasonlítás a MÁV-val :)<br />
<br />
Azt viszont meglepőnek és ellentmondásosnak tartom, hogy a világ legfejlettebb vasúti technikájával dolgozó mérnökök és más szakemberek ilyen buta babonáktól félnek, mint a 4-es szám. Mondjuk lehet, hogy a mi 4-es metrónkon is valami ősi kínai átok ül, és ha ötösnek hívnák, már rég kész lenne féláron.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21354842
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-01-05T19:50:12+01:00
2014-01-05T19:50:12+01:00
Statler & Waldorf
http://blog.hu/user/806502
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c21353510" class="reply_nick_449294" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21353510 );">@SB_U2</a>: Ez az adat szerepel több forrásban is, például itt: <a rel="nofollow" href="http://dbpedia.org/data/Mayak.rdf">dbpedia.org/data/Mayak.rdf</a><br />
<br />
Egy másik (német) dokumentum <a rel="nofollow" href="http://www.ifz-muenchen.de/heftarchiv/2003_2_3_maddrell.pdf">www.ifz-muenchen.de/heftarchiv/2003_2_3_maddrell.pdf</a> a 38. oldalon az U2-es berepülések által megerősített információkról ír, bár a dátum itt nem egyértelmű.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21353510
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2014-01-05T16:51:20+01:00
2014-01-05T16:51:20+01:00
SB_U2
http://blog.hu/user/449294
Powers biztos, hogy nem fényképezhette le a területet, mert 1960. május 1-jén lelőtték a gépet, a továbbiakban nem volt U-2 repülés a Szu felett.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://lemil.blog.hu/2010/05/13/vendegposzt_ops_grand_slam">lemil.blog.hu/2010/05/13/vendegposzt_ops_grand_slam</a>
https://ob121.blog.hu/2011/05/04/donald_kacsa_a_sineken_et_403_1973/full_commentlist/1#c21350652
Válasz erre: Donald kacsa a síneken - ET 403
2014-01-05T02:02:20+01:00
2014-01-05T02:02:20+01:00
Statler & Waldorf
http://blog.hu/user/806502
<a href="http://ob121.blog.hu/2011/05/04/donald_kacsa_a_sineken_et_403_1973?fullcommentlist=1#c21348139" class="reply_nick_93939" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21348139 );">@Kerti Öröm</a>: inkább azt mondanám, hogy a Neigetechnik nem egy sikertörténet. :)
https://ob121.blog.hu/2011/05/04/donald_kacsa_a_sineken_et_403_1973/full_commentlist/1#c21348139
Válasz erre: Donald kacsa a síneken - ET 403
2014-01-05T01:52:59+01:00
2014-01-05T01:52:59+01:00
Kerti Öröm
http://blog.hu/user/93939
Az ICE-T sem volt sikertörténet...
https://ob121.blog.hu/2011/05/04/donald_kacsa_a_sineken_et_403_1973/full_commentlist/1#c21345342
Válasz erre: Donald kacsa a síneken - ET 403
2014-01-04T11:13:51+01:00
2014-01-04T11:13:51+01:00
trainmodeller
http://blog.hu/user/740280
Nagyon jó összefoglaló. Azóta egy leállított szerelvény felújítás alatt van. Még kérdéses, hogy milyen logó alatt fog közlekedni, mert szétszedés alatt derülnek ki problémák (pl a teljes szerelvény újrakábelezése szükséges), időről-időre beszámol a helyzetről pl a Modelleisenbahner újság.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21339881
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2014-01-03T22:59:23+01:00
2014-01-03T22:59:23+01:00
Martinicske
http://blog.hu/user/194119
Közben én is olvasgattam és akár a Watt is lehet, ahogy olvasom lencsékkel sokat javítanak a fényerőn.<br />
<br />
Most is tanultam valamit.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21308297
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-12-28T17:10:11+01:00
2013-12-28T17:10:11+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Nagyon szépen összeszedett poszt, gratulálok hozzá. Többször is elolvastam, megemésztve a gondolatokat egy pár megjegyzést szeretnék tenni:<br />
<br />
1) Kicsit zavaróak a vegyesen használt mértékegységek, de sebaj. Furcsa az aktivitás mértékegységeinek átváltásakor használt 1 Ci = 40 GBq váltószám a szokványos 37 helyett (egy helyen - nyilván tévedésből - 33,3-del lett váltva a curie). (ezt pl. a GP-táblázat is az utóbbi szerint használja.<br />
2) Jó ötlet a különféle kibocsátásokat a csernobili balesetéhez hasonlítani, csak én igazán nem tudtam átlátni, hogy a csernobili adatok épp mire is vonatkoznak. Mire gondolok:<br />
"erősen sugárzó anyag 40 MCi" (1,48 EBq) Ez a csernobili adatok közül leginkább a I-131-et (1,76 EBq (UNSCEAR)) közelíti meg, de ezzel sem vág össze.<br />
"Csernobilban nagyjából összesen 100 MCi (3,7 EBq)sugárzóanyag szabadult el"<br />
"a csernobili reaktorbalesetnél 5–12 EBq radioaktív anyag került a környezetbe"<br />
Ha a környezetbe került aktivitást tekintjük, akkor ez Csernobil esetében 10,65 EBq (OECD-NEA). Ennek oroszlánrészét a 8 nap, vagy rövidebb felezési idejű nuklidok vitték el (Xe-133 6,5 EBq, I-131 1,76 EBq, Te-132 1,15 EBq (OECD-NEA)) ezek jószerivel a nyár végére nyomtalanul stabil elemekké bomlottak. A Karacsáj-tavi depóniával való összehasonlíthatósághoz, Csernobil kibocsátásai: I-131 1,76 EBq, Cs-137 85 PBq, Cs-134 54 PBq, Sr-90 10 PBq. I-131-egyenértékű kibocsátás: 5,4 EBq.<br />
3) "A tóban felgyülemlett szennyezés 4,44 EBq (exabecquerel) mennyiségű radioaktivitást bocsát ki." <br />
Hát, reméljük nem bocsát ki aktivitást, hanem az a 4,44 EBq ott marad a tóban, amíg el nem bomlik.
https://ob121.blog.hu/2012/04/14/a_davis_besse_atomeromu_esete_a_virussal/full_commentlist/1#c21307572
Válasz erre: A Davis-Besse atomerőmű esete a vírussal
2013-12-28T10:57:16+01:00
2013-12-28T10:57:16+01:00
KGy1
http://blog.hu/user/838454
Csak pár dolgot emlitenék:<br />
1. A belső, közvetlenül az erőmü vezérlésre kepcsolódó számitógépeket nem célszrű PC like elemekből felépiteni.<br />
2 Szigoruan tilos ezeke a gépeket szabványos LAN hálózatokra kapcsolni, az egymásközti kommunikációt külön programozni kell.<br />
3. Nem rendelkezhetnek a gépel semmiféle hardwares kijárattal az internet felé.<br />
4. Tilos azbványos pl SQL adatbázisok használata...stb<br />
<br />
Még ekkor is elképzelhető a stikkeken keresztüli virusbevitel, vagy a processzorokba telepithető, illetve az operációs rendszerekben a gyártó által telepitett virus.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21306284
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-28T00:59:05+01:00
2013-12-28T00:59:05+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Minél tovább olvasom a behivatkozott forrásokat (és azok forrásait), annál zavarosabb az összkép. Pár megjegyzés:<br />
1)<br />
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete?fullcommentlist=1#c21266950" class="reply_nick_194119" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21266950 );">@Martinicske</a>: Valóban, zavaróan alacsony teljesítmények ezek. Megnézve a NAÜ-anyagot, ott kiderül, hogy ezek jórészt nem világítótornyok, hanem csak navigációs jelzőfények, még az itt feljebb bemutatott Heiberg-szigeti "világítótorony" is csak ilyen. Viszont a Rödskär-szigeti, vagy az Aniva-foki (egyébként az ER-posztban bemutatottra kísértetiesen emlékeztető) világítótorony valóban világítótorony. Az ER-en bemutatotton a lámpaház és a forgó Fresnel-lencsés optika is a jó öreg Stevenson-féle tornyokat idézi. Villanyvilágítás esetén a főfény 1-3 kW közti izzólámpa, vagy 250-750 W-os higanygőzlámpa. Az optikát forgató óramű felhúzásához egy kb. 150-300 W-os motor kell. Ezek a számok viszont az RTG-k kapacitását erősen meghaladják. Az ER-poszton nem is látható, hogy milyen RTG-k lehettek ott. <br />
<br />
2) A NAÜ-anyagban az RTG-k kezdeti aktivitásának értéke az SI-oszlopban egy nagyságrenddel el van írva. (Véleményem szerint hibás a prefixum az oszlopfejlécben, kBq helyett csak Bq-nek kellene ott lennie)<br />
<br />
3) A tadzsik szenespincés esetnek utánaolvastam, nos ha a Kaszimbekova-cikknek hinni lehet (végülis pontosabbnak tűnik mint a Wiki-szócikk), akkor az eset 1998-ban történt (mármint amikor a polgári védelem megtalálta a négy RTG-t a szenespincében). A sugárzás a forrástól egy méterre mérve 180 uSv/h volt, ami nem kevés (a budapesti háttér kb. kétezerszerese), de nem is akkora, hogy két feje nőjön az embernek tőle. A szénraktártól ötven méterre már szerintem nem is volt kimutatható. A cikk szerint a négy RTG a cikk megjelenésének idején (2011.04.11) még a fajzabadi radioaktívhulladék-tárolóban volt. <br />
<br />
Közbevetőleg megjegyezve, véletlen sem akarom én a poszternek fölróni, hogy az összes forrás forrásait nem olvasta végig, lévén ez egy blogposzt és nem doktori értekezés. Én külön hálás vagyok, hogy az eléggé berozsdásodott orosztudásomat egy kicsit felfrissíthettem.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21301609
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-27T18:48:07+01:00
2013-12-27T18:48:07+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Egy apróság, sokadik olvasásra tűnt fel: a FSzAN (Szövetségi Nuleáris Felügyeleti Szolgálat) nem 2004-től létezik, hanem épp akkor olvadt bele a Rosztyehnadzorba (Szövetségi Környezeti, Műszaki és Nukleáris Felügyeleti Szolgálat)
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21293203
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-25T10:51:18+01:00
2013-12-25T10:51:18+01:00
David Bowman
http://blog.hu/user/383313
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete?fullcommentlist=1#c21149739" class="reply_nick_11704" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21149739 );">@hhh.</a>: Loptál ilyet? Nem? Akkor ne aggódj. Különben a nejed is radioaktív. Ha este hozzá bújsz, jól összesugározzátok egymást.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21293191
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-25T10:51:14+01:00
2013-12-25T10:51:14+01:00
David Bowman
http://blog.hu/user/383313
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete?fullcommentlist=1#c21266950" class="reply_nick_194119" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21266950 );">@Martinicske</a>: + akutelep.Ez az egész ügy gyenge pontja. A termelés folyamatos, a felhasználás szakaszos. A világítótorony lámpája percenként pár tucatot villan.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21266950
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-20T12:54:03+01:00
2013-12-20T12:54:03+01:00
Martinicske
http://blog.hu/user/194119
Örülök, hogy megtaláltam ezt a blogot, átolvasom az összes cikket ahogy lesz időm.<br />
<br />
Van egy mondat ami számomra fura:<br />
<br />
"A beépítésre került RTG-k villamos teljesítménye 10 – 180 Watt között mozgott, a világítótoronyba telepített technika energiaigényétől függően"<br />
<br />
Ez biztos, hogy Watt akar lenni? 10, vagy 180 W elég kevésnek tűnik egy világítótoronynak. Kilowatt -ot jobban el tudnék képzelni.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21253106
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-12-18T10:09:54+01:00
2013-12-18T10:09:54+01:00
Scandalli
http://blog.hu/user/828335
Borzalmas. Jöhet az özönvíz! :(
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21178546
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-12-05T18:10:22+01:00
2013-12-05T18:10:22+01:00
Mr. Rocketfinger
http://blog.hu/user/386090
szintén pontosításként: az angol nyelvű forrás oldalon nem 17.000, hanem 70.000 (!!) kényszermunkás rabról írnak.<br />
nagyon jó cikk lett egyébként, jöhet még.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21152158
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-02T12:46:08+01:00
2013-12-02T12:46:08+01:00
belekotty
http://blog.hu/user/177226
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete?fullcommentlist=1#c21149739" class="reply_nick_11704" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21149739 );">@hhh.</a>: Attól is függ mennyi banánt ettél, mert az 0.1 mikrosievert.<br />
A Fukusima melletti városokban az extra dózis 3.5 mikrosievert, vagyis 35 banán. :-))<br />
Ha meg voltál mellkas röntgenen, az 100 mikrosievert.<br />
<br />
Úgy hogy én a helyedben a mellkasröntgen és a banán miatt aggódnék, nem Fukusima miatt.
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21150607
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-01T20:57:31+01:00
2013-12-01T20:57:31+01:00
¿Qué tapas hay?
http://blog.hu/user/206379
Remek poszt, újfent gratulálok!<br />
<br />
Egy kis segítség a táblázatok összehasonlításához: 1 kCi = 37 TBq
https://ob121.blog.hu/2013/11/30/az_elhagyott_szovjet_nuklearis_vilagitotornyok_reaktorainak_tortenete/full_commentlist/1#c21149739
Válasz erre: Az elhagyott szovjet nukleáris világítótornyok és reaktoraiknak története
2013-12-01T18:31:08+01:00
2013-12-01T18:31:08+01:00
hhh.
http://blog.hu/user/11704
Döbbenetes ezekről olvasni, miközben Fukushima miatt megy a hiszti. Vajon mennyi Sv-t nyeltünk be tudtunk nélkül az elmúlt 60 évben?!?
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21149629
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-12-01T18:30:57+01:00
2013-12-01T18:30:57+01:00
BGy
http://blog.hu/user/167742
Nem Kisztim, hanem Kistim. Az cirillbetűs feliraton is látszik. Nem kötözködésnek szántam, hanem pontosításnak.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c21095984
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-11-24T11:07:52+01:00
2013-11-24T11:07:52+01:00
Harcimarci
http://blog.hu/user/511632
Ne egymást marjátok, ez úgy rettenetes, ahogy van. Ebben az igazán gyűlöletes a titkolózás, és nem a katasztrófa ténye. Aki olvasott a sorok között: ezt tapasztalhatta a közelmúlt Japán erőmű baleseténél is.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c19953004
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-06-04T21:07:40+02:00
2013-06-04T21:07:40+02:00
szorokin
http://blog.hu/user/353152
kemény
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c19942333
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-06-02T13:58:56+02:00
2013-06-02T13:58:56+02:00
dr. KING SCHULTZ (törölt)
http://blog.hu/user/776066
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c19940541" class="reply_nick_228702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19940541 );">@geegee</a>: Kedves buta barátunk.<br />
<br />
AZ összes szuperhatalomnak vannak / voltak / lesznek ilyen dolgai, amikről sosem fogsz tudni és senki más sem aki nem illetékes.<br />
<br />
Az ilyen pöcs országok mint a miénk meg nem számítanak szuperhatalomnak. Cirka 100 évvel vagyunk lemaradva.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c19941448
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-06-02T10:49:21+02:00
2013-06-02T10:49:21+02:00
Vámos Sándor
http://blog.hu/user/15268
Most kezdtem utánanézni a Tomsk-7-nek. Nincs tele információval a 'net..
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c19941321
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-06-02T10:23:55+02:00
2013-06-02T10:23:55+02:00
Vámos Sándor
http://blog.hu/user/15268
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c19941070" class="reply_nick_732446" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19941070 );">@Schindlеr Pistája</a>: Igazat adok, javítottam: "néhány hektárt"
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c19940915
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-06-02T08:33:37+02:00
2013-06-02T08:33:37+02:00
dtk74
http://blog.hu/user/312279
<a href="http://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463?fullcommentlist=1#c19940541" class="reply_nick_228702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19940541 );">@geegee</a>: Az amerikaiaknak, franciáknak, németeknek és a többieknek is megvannak a maguk kísérleti telepi , elhallgatott katasztrófái. Ráadásul mindannyian egymás cinkosai voltak ezek elhallgatásában.<br />
Így aztán az lenne a legtisztább, ha összefogdsonánk a kommunistákat, kapitalistákat, szóval mindenkit, halomra írtanánk őket, az utolsó ember pedig lekapcsolná a villanyt. <br />
Mert az emberiség megérett a pusztulásra - ahogy ezt egy jó barátom mondani szokta.
https://ob121.blog.hu/2013/05/31/majak_463/full_commentlist/1#c19940541
Válasz erre: Cseljabinszk-40 : a szovjet plutóniumgyár és katasztrófái
2013-06-02T01:33:00+02:00
2013-06-02T01:33:00+02:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Rohadt, mocskos kommunisták, az összeset össze kéne fogdosni és emberiség elleni bűntett vádjával élve karóba húzni, kerékbe törni, azokat is, akik csak gondnokok voltak egy pártüdülőben.Nagyon durva ez a cikk és mik lehetnek még, amiről nem tudunk és sose fog kiderülni.A másik ilyen rezsim jó eséllyel a kínai, ott még napjainkban is rettenetes dolgok vannak.Ha csak a tizede is igaz, mint amiket olvasni lehet, már az is borzalmas...
https://ob121.blog.hu/2011/11/05/duqu_stuxnet_reloded/full_commentlist/1#c15846481
Válasz erre: DuQu - Stuxnet reloded
2012-02-16T22:18:06+01:00
2012-02-16T22:18:06+01:00
boldii
http://blog.hu/user/699929
hiphiphurrá :)